Warning: The magic method CityramaQodef\Modules\Header\Lib\HeaderFactory::__wakeup() must have public visibility in /www/doc/www.lokalnymarketing.sk/www/wp-content/themes/cityrama/framework/modules/header/lib/header-factory.php on line 38
Veľkosti bannerovej reklamy Facebook a Adwords - Lokálny Marketing

Blog

Veľkosti bannerovej reklamy Facebook a Adwords

Responzívna reklama na Google

Responzívne reklamy sa prispôsobia prakticky každému reklamnému priestoru. Prispôsobia sa so vzhľadom a správaním webov, na ktorých sa zobrazujú.

Google reklama:

Obrázok na šírku by mal mať pomer 1,91: 1 a väčší ako 600 x 314. Obmedzenie veľkosti súboru je 5 MB.

Štvorcový (1: 1) obrázok by mal byť väčší ako 300 x 300. Veľkosť súboru je 5 MB.

Vaše logo by malo byť štvorcové (1: 1) a malo by byť 128 x 128 alebo viac. Odporúčaná veľkosť štvorcového loga je 1200 x 1200.

Pre najlepšie vykresľovanie sa odporúča pridať aj logo (4: 1), ktoré by malo byť 512 x 128 alebo viac. Odporúčaná veľkosť loga krajiny je 1200 x 300. Pre všetky svoje logá je najlepšie transparentné pozadie, ale len vtedy, ak je logo vycentrované.

Obmedzenie veľkosti súboru je 5 MB.

Text nesmie pokrývať viac ako 20% obrázka. Poznámka: Ak sa chcete prispôsobiť niektorým reklamným priestorom, obrázok sa môže orezať horizontálne – až na 5% na každej strane.

Vlastné velkosti Adwords (neresponzívne)

Odporúčané formáty

 

bannery

Z hľadiska výkonnosti (výkonnosťou myslíme predovšetkým mieru prekliku, veľkosť inventára / počet zobrazení, CPM) odporúčame pri kampaniach vytvoriť nasledovnú sadu banerov:

  • 300×250 – stredný obdĺžnik (medium rectangle)
    Asi najlepšie performujúci rozmer z hľadiska kombinácie veľkého počtu zobrazení, vynikajúcej miery prekliku a nízkej CPM. Nesmie chýbať v žiadnej kampani.
  • 336×280 – veľký obdĺžnik (large rectangle)
    Z hľadiska miery prekliku je ešte výkonnejší ako 300×250, no jeho nevýhodou je oveľa menší inventár a s tým súvisiaci menší počet zobrazení a v priemere aj vyššie CPM.
  • 728×90 – leaderboard 
    Obľúbený horizontálny rozmer s veľkým počtom zobrazení, nízkou CPM ale aj nízkym CTR. Dôvodom je práve horizontálne rozpoloženie, kvôli ktorému sa od neho často užívatelia na webe „odscrollujú“ dole. Hodí sa teda skôr pri brandingových kampaniach, kde menej záleží na počte kliknutí.
  • 300×600 – halfpage
    Obrovský banner s obrovskou mierou prekliku a nemenšou CPM. Odporúčame pri kampaniach s vyšším rozpočtom (na médiá, aj kreatívny tím a grafika)
  • 160×600 – široký skyscraper (wide skyscraper)
    Mierne zavádzajúci názov, ale existuje aj úzka verzia skyscraperu v rozmere 120×600. I keď tento rozmer Google nezaradil na listinu najvýkonnejších bannerov, z hľadiska počtu zobrazení patrí k špičke. Na slovenskom internete navyše nie sú podľa našich skúseností jeho výsledky výrazne horšie.
    Jeho vertikálne rozloženie do istej miery zamedzuje nežiadúcemu účinku „scrollovania“, no fakt, že je úzky a vysoký ho zároveň predurčuje stať sa nočnou morou každého grafika, ktorý sa doň snaží vtesnať všetko, čo má v zadaní.
    Ponaučenie: nesnažte sa do neho vtesnať veľa 😉
  • 320×100 – Veľký mobilný banner (Large mobile banner)
    Ide o s prehľadom najvýkonnejší mobilný banner. V tomto prípade rovnako odporúčame pripraviť sa na vizuál s minimom textu (alebo text s minimom vizuálu).

Facebook veľkosti

facebook

Celosvetovo je to najpoužívanejšia sociálna sieť, tak si poďme prebrať vhodné veľkosti obrázkov pre Facebook.

Titulná fotografia

Dominantný obrázok v hlavičke vášho profilu, alebo fan stránky by mal vyzerať takto:

Veľkosť: 828 x 315 px

Farebný model: RGB

Veľkosť: do 100 KB

Formát: JPG, ak sa v obrázku nachádza logo alebo text je vhodnejší PNG

Profilový obrázok

“Profilovka” je prvé čo návštevníkovi profilu, alebo fan stránky padne prvé do očí.

Veľkosť: 180 x 180 px, štvorec

Zdieľaný obrázok

Ak zdieľate obrázok z inej webstránky, je treba si dať pozor na jeho vlastnosti.

Rozmer: 1200 x 603 px

Zdieľaný link

Ak vložíte link na facebook zobrazí vám náhľadový obrázok, ak sa na danom linku nejaký nachádza.

Rozmer: 1200 x 627 px

Nahraný obrázok

Samozrejme aj obrázky, ktoré nahrávate do newsfeedu majú svoj najvhodnejší rozmer.

Rozmer: 1200 x 717 px

Všetky veľkosti bannerovej reklamy Adwords