Veľkosti bannerovej reklamy Facebook a Adwords
Responzívna reklama na Google
Responzívne reklamy sa prispôsobia prakticky každému reklamnému priestoru. Prispôsobia sa so vzhľadom a správaním webov, na ktorých sa zobrazujú.
Google reklama:
Obrázok na šírku by mal mať pomer 1,91: 1 a väčší ako 600 x 314. Obmedzenie veľkosti súboru je 5 MB.
Štvorcový (1: 1) obrázok by mal byť väčší ako 300 x 300. Veľkosť súboru je 5 MB.
Vaše logo by malo byť štvorcové (1: 1) a malo by byť 128 x 128 alebo viac. Odporúčaná veľkosť štvorcového loga je 1200 x 1200.
Pre najlepšie vykresľovanie sa odporúča pridať aj logo (4: 1), ktoré by malo byť 512 x 128 alebo viac. Odporúčaná veľkosť loga krajiny je 1200 x 300. Pre všetky svoje logá je najlepšie transparentné pozadie, ale len vtedy, ak je logo vycentrované.
Obmedzenie veľkosti súboru je 5 MB.
Text nesmie pokrývať viac ako 20% obrázka. Poznámka: Ak sa chcete prispôsobiť niektorým reklamným priestorom, obrázok sa môže orezať horizontálne – až na 5% na každej strane.
Vlastné velkosti Adwords (neresponzívne)
Odporúčané formáty
Z hľadiska výkonnosti (výkonnosťou myslíme predovšetkým mieru prekliku, veľkosť inventára / počet zobrazení, CPM) odporúčame pri kampaniach vytvoriť nasledovnú sadu banerov:
- 300×250 – stredný obdĺžnik (medium rectangle)
Asi najlepšie performujúci rozmer z hľadiska kombinácie veľkého počtu zobrazení, vynikajúcej miery prekliku a nízkej CPM. Nesmie chýbať v žiadnej kampani. - 336×280 – veľký obdĺžnik (large rectangle)
Z hľadiska miery prekliku je ešte výkonnejší ako 300×250, no jeho nevýhodou je oveľa menší inventár a s tým súvisiaci menší počet zobrazení a v priemere aj vyššie CPM. - 728×90 – leaderboard
Obľúbený horizontálny rozmer s veľkým počtom zobrazení, nízkou CPM ale aj nízkym CTR. Dôvodom je práve horizontálne rozpoloženie, kvôli ktorému sa od neho často užívatelia na webe „odscrollujú“ dole. Hodí sa teda skôr pri brandingových kampaniach, kde menej záleží na počte kliknutí. - 300×600 – halfpage
Obrovský banner s obrovskou mierou prekliku a nemenšou CPM. Odporúčame pri kampaniach s vyšším rozpočtom (na médiá, aj kreatívny tím a grafika) - 160×600 – široký skyscraper (wide skyscraper)
Mierne zavádzajúci názov, ale existuje aj úzka verzia skyscraperu v rozmere 120×600. I keď tento rozmer Google nezaradil na listinu najvýkonnejších bannerov, z hľadiska počtu zobrazení patrí k špičke. Na slovenskom internete navyše nie sú podľa našich skúseností jeho výsledky výrazne horšie.
Jeho vertikálne rozloženie do istej miery zamedzuje nežiadúcemu účinku „scrollovania“, no fakt, že je úzky a vysoký ho zároveň predurčuje stať sa nočnou morou každého grafika, ktorý sa doň snaží vtesnať všetko, čo má v zadaní.
Ponaučenie: nesnažte sa do neho vtesnať veľa 😉 - 320×100 – Veľký mobilný banner (Large mobile banner)
Ide o s prehľadom najvýkonnejší mobilný banner. V tomto prípade rovnako odporúčame pripraviť sa na vizuál s minimom textu (alebo text s minimom vizuálu).
Facebook veľkosti
Celosvetovo je to najpoužívanejšia sociálna sieť, tak si poďme prebrať vhodné veľkosti obrázkov pre Facebook.
Titulná fotografia
Dominantný obrázok v hlavičke vášho profilu, alebo fan stránky by mal vyzerať takto:
Veľkosť: 828 x 315 px
Farebný model: RGB
Veľkosť: do 100 KB
Formát: JPG, ak sa v obrázku nachádza logo alebo text je vhodnejší PNG
Profilový obrázok
“Profilovka” je prvé čo návštevníkovi profilu, alebo fan stránky padne prvé do očí.
Veľkosť: 180 x 180 px, štvorec
Zdieľaný obrázok
Ak zdieľate obrázok z inej webstránky, je treba si dať pozor na jeho vlastnosti.
Rozmer: 1200 x 603 px
Zdieľaný link
Ak vložíte link na facebook zobrazí vám náhľadový obrázok, ak sa na danom linku nejaký nachádza.
Rozmer: 1200 x 627 px
Nahraný obrázok
Samozrejme aj obrázky, ktoré nahrávate do newsfeedu majú svoj najvhodnejší rozmer.
Rozmer: 1200 x 717 px