Warning: The magic method CityramaQodef\Modules\Header\Lib\HeaderFactory::__wakeup() must have public visibility in /www/doc/www.lokalnymarketing.sk/www/wp-content/themes/cityrama/framework/modules/header/lib/header-factory.php on line 38
Jednoduché SEO rady k článkom a blogu. - Lokálny Marketing

Blog

Jednoduché SEO rady k článkom a blogu.

Ako dosiahnuť aby váš článok predbehol ostatné v organickom vyhľadávaní a dostal sa na prvé pozície? 

Obsah je na prvom mieste!

Článok musí byť k jednotnej téme. Ešte pred vyhotovením článku si definujte na aké kľúčové slová ho chcete smerovať a akú hodnotu dá čitateľom. Aby sa dostal na prvé pozície vo vyhľadávaní, okrem toho, že bude na presne vymedzenú tému, musí aj zaujať. Čím väčší počet ľudí ho navštívi a strávi na článku viac ako niekoľko minút, tým lepšie SEO skóre budete mať.

Pri výbere správnej témy a slov vám pomôže podrobná Analýza Kľúčových slov. Pomocou nej sa dá zistiť dopyt a veľkosť konkurencie po tých správnych slovách. Dajte si pozor aby ste obsah neprebrali iným, pretože zato vám bude Google znižovať skóre. Vždy využívajte svoj vlastný originálny obsah.

V jednoduchosti je krása

Článok musí byť jednoduchý na čítanie a mať jasnú štruktúru. Pri jednoliatom texte sa človek stratí, preto treba využívať odseky, všetky nadpisy (h1,h2,h3) a zvýrazniť to najdôležitejšie. Ak máte ďalšie články alebo produkty, ktoré nadväzujú na obsah, môžete ich prelinkovať priamo v článku cez kľúčové slová.

Trendom je využívať veľké písmená s medzerami pre lepšiu a jednoduchšiu čitateľnosť textu. Odporúčame veľkosť paragrafu od 16 vyššie a moderný štýl písma.

Technické minimum

Technická stránka článku je nasledovná:

  1. Kľúčové slovo sa nachádza v hlavnom názve článku, nie však viac ako dva krát, lebo bude článok pokutovaný.
  2. Slug (link cez ktorý článok je možné otvoriť). Zdržte sa moc dlhého linku, ideálne 4-5 slov. Čím presnejší bude tým lepšie, spojky nie sú potrebné.
  3. Kľúčové slová sa môžu v článku a popise článku opakovať, avšak nenásilnou formou. Počítač vie rozoznať kedy vám nejde o pridanú hodnotu, ale len o nútené pridávanie slov.
  4. Článok by mal mať viac ako 1000 slov. Každý vyhľadávač má iný počet slov, niektoré uvádzajú min. 300 slov. Avšak viac slov vám môže tému lepšie podchytiť a interpretovať čitateľovi.
  5. V článku využívajte správne pomenované obrázky, odporúčajú sa hlavne dávať ak ide o konkrétnu vec (presný názov produktu alebo osoby).
  6. Meta popis článku, ktorý sa väčšinou pridáva cez SEO nástroje, by mal mať 300-325 znakov. Túto možnosť je jednoduché pozorovať cez pluginy ako Yoast (v prípade wordpress).

Reklama a zdieľanie 

Aby článok ľudia navštevovali a robot ho začal považovať za dôležitý, odporúčame ho podporiť reklamou na sociálnych sieťach. V prípade ak máte vysokú cenu za reklamu, váš článok sa zobrazuje zlej cieľovej skupine, alebo je menej zaujímavý ako ste čakali. Preto doporučujeme pravidelné prispievanie článkami na vašu sociálnu sieť (nikde neviete čo ľudí zaujme). Okrem reklamy odporúčame články „zosharovať“ aj do komunít, v ktorých bude váš článok prínosom a ľudom s niečím pomôže. Zvýšite tak návštevnosť článku a prelinky.

Minimálne základy

Webová stránka musí spĺňať základné SEO parametre. Od nového roku to je SSL certifikát, optimalizácia na mobil, rýchlosť stránky a iné. Viac na kurze Základy SEO.